8 Petua Menang Dalam Permainan Menembak Ikan Dalam Talian

Menembak ikan 2

Permainan meja ikan dalam talian sememangnya menarik ribuan peminat dengan antara muka grafik yang cantik serta hadiah menarik yang sangat bernilai. Cara permainannya tidak sukar, maka ianya mudah untuk dimenangi, tetapi pemain yang bijak biasanya mempunyai petua mereka sendiri bagi mengaut sejumlah besar duit syiling setiap kali bermain tanpa menghabiskan banyak wang. Ini adalah cara untuk pemain bermain permainan pertukaran hadiah untuk memperolehi kemenangan yang luar biasa dan bukannya bergantung pada nasib semata-mata.

Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda cara bermain mesin menembak ikan, teknik dan petua yang telah dikumpulkan hasil pengalaman orang lama yang telah meluangkan banyak masa untuk permainan ini. Sekiranya anda tertanya-tanya ”bagaimana untuk menang di meja ikan? “, sila rujuk petua-petua berikut:

 

Petua 1. Tembak Cukup Peluru, Ikan Akan Mati

Sebilangan besar pemain berpendapat bahawa “menembak peluru yang cukup, ikan akan mati” dan menganggapnya sebagai taktik.

Sebagai contoh, seekor ikan memberikan 4 mata selepas anda menembak hingga 10 kali, ianya pasti akan mati. Namun, tahukah anda bahawa ada ikan yang dengan hanya menembak 1,2 peluru akan mati, tetapi ada juga yang mengenai tembakan hingga 6 peluru tetapi masih belum mati. Hanya apabila anda menembaknya dengan menggunakan 10 peluru, barulah ikan tersebut akan mati.

Oleh itu, ramai orang menggunakan petua:

+ Sekiranya terdapat 4 pemain, 3 pemain yang lain menembak 1 ikan, setiap seorang mempunyai 1 tembakan, 3 anggota tetapi ikan itu masih belum mati. Pada masa tersebut, saya hanya perlu menembak 1 kali lagi untuk mematikan ikan tersebut.

Ini tampak seolah-olah taktik yang sangat baik tetapi hanya dapat digunakan dengan berkesan dalam kes-kes tertentu. Ini kerana jika meja ikan tidak mempunyai ramai pemain atau jumlah ikan yang berubah-ubah, anda tidak akan dapat mengingati jumlah peluru yang dimiliki oleh setiap ikan.

 

Petua 2. Gunakan Taktik Peluru

Sebilangan besar pemain mempunyai mentaliti untuk fokus menembak ikan besar untuk memenangi banyak mata tetapi mengabaikan ikan kecil. Ini adalah strategi bermain yang sangat tidak tepat. Terutamanya, jika anda soerang pemain yang baru, jangan mengambil risiko bermain seperti ini. Ini kerana, ia bukan sahaja tidak membunuh ikan tetapi juga membuatkan anda kehilangan mata, kehilangan peluru.

Catatan: sekiranya ikan mati kerana peluru sesat – sama ada ikan kecil atau ikan fairy – mata tersebut bukan milik anda (Bulletfish yang sebaliknya akan mati disebabkan oleh peluru sesat)

Sebaliknya, manfaatkan sudut kecil mesin tembak ikan (ia mempunyai mod penembakan peluru ikan mati secara besar-besaran). Anda harus menggunakan strategi berikut untuk bermain:

+ Putar tong secara berterusan di sekeliling meja dan kemudian, tembak satu demi satu sehingga 2 peluru tidak menuju ke arah yang sama (Jika peluru menghala ke arah yang sama, 2 peluru tersebut hanya akan mengenai 1 ikan. Bayangkan jika ia adalah ikan 2 mata dan tidak mati, anda akan mengalami kerugian

+ Menembak dengan perlahan supaya setiap tembakan menghala ke satu arah, masing-masing mengenai 1. Untuk ikan besar, anda menembak secara fokus sekali lagi menggunakan 1 2 atau 3 tablet (bergantung pada individu)

+ Jangan fokus pada peluru yang sedang mencari kedudukan.

Kelebihan bermain dengan cara ini adalah kemungkinan mengenai sasaran lebih tinggi. Peluru yang dilancarkan ke banyak arah, akan mengenai banyak ikan, hampir kesemua peluru akan mengenai ikan yang berbeza. Digabungkan dengan tembakan fokus menggunakan 2, 3 atau 10 tablet untuk ikan yang lebih besar, kemampuan menembak ikan anda akan jauh lebih tinggi berbanding pemain lain yang hanya menumpukan perhatian untuk menembak ikan besar.

 

Petua 3. Kaedah Bermain Ballpoint

Kaedah bermain ini mempunyai kesan utama iaitu meningkatkan jumlah peluru yang ditembakkan ke arah ikan pada masa yang sama. Caranya adalah seperti berikut:

Anda menembak beberapa tembakan ke arah dinding sehingga peluru tersebut melantun ke arah ikan. Walaupun peluru tadi belum mengenai sasaran, kita menembak peluru yang lain terus ke arah ikan. Pada ketika ini, akan ada 2 peluru mengenai ikan pada waktu yang sama. Oleh itu, kebarangkalian mati akan lebih tinggi.

Dengan prosedur ini, kebarangkalian ikan untuk mati adalah agak tinggi. Namun begitu, teknik ini memerlukan beberapa peluru dan kemungkinan untuk berjaya adalah tinggi sekiranya ikan tersebut menuju ke arah bucu meja.

 

Petua 4. Keadah Perlahan Tetapi Tembak Dengan Cepat

Elakkan perasaan terlalu ghairah untuk menembak ikan besar yang menjadi sasaran ramai orang, sebaliknya perlahankan ikan yang kita tembak. Ini bermaksud, jika ikan mati, kawasan yang dijangkiti adalah milik anda. Ini akan menjimatkan lebih banyak peluru.

Sekiranya anda menembak ikan besar, yang menjadi sasaran ramai orang, anda perlu menghabiskan sejumlah besar peluru. Namun, jika jumlah peluru anda adalah kurang berbanding lawan anda, maka kebarangkalian untuk kalah adalah sangat tinggi, wang akan dibazirkan.

Dalam kes untuk bermain secara mahir, anda boleh menggunakan kaedah menembak peluru secara beransur-ansur untuk memperolehi beberapa ratus ribu walaupun hanya selepas beberapa minit menembak.

 

Menembak ikan

Image: Ocean King 3

Petua 5. Hanya Tembak Mereka Yang Baru Meninggalkan Meja

Oleh kerana cara penyesuaian mesin penembak, ada ikan yang akan mati apabila pertama kali keluar. Oleh itu, anda perlu mengira dan memberikan perhatian untuk menembak sebaik sahaja ia keluar. Sekiranya anda tahu cara mengira kebarangkalian ikan akan mati dengan cara ini, tugas anda adalah hanya berwaspada dan melakukan pemuatan bucu-bucu meja sambil menunggu ikan keluar. Dengan kaedah ini, gunakan peluru ikan kecil untuk mendapatkan mata bagi misi.

 

Petua 6: Kawal Kelajuan Semasa Proses Menembak Ikan

Pada mulanya, semasa ikan masih kecil, ia hanya perlu ditembak dengan kelajuan yang perlahan dan kuantiti peluru yang sedikit di mana ia dapat membunuh ikan kecil. Semakin lama bermain, anda perlu meningkatkan tahap penembakan untuk menembak lebih banyak ikan yang berukuran lebih besar. Biasanya, anda harus menggunakan penembakan bertahap (contohnya: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 4 5 6 7) sehingga apabila peluru ke-100 ditembakkan bersamaan dengan 500 mata bagi peluru anda juga dapat mengumpulkan sekitar 1000 mata peluru. Tambahan pula, cara penembakan berkala ini juga dapat membantu anda mengawal kelajuan paling mudah di masa anda memancing.

 

Petua 7: Kaedah Meningkatkan Jumlah Peluru Secara Beransur-Ansur

Prosedur ini sepatutnya digunakan apabila memasuki pusingan pampasan. Pada pusingan ini, pelbagai jenis ikan akan melintasi skrin, mulai menembak sejumlah peluru, dan juga menembak dengan lebih besar.

Petuanya, jika anda membunuh 2 ekor ikan, anda akan mati sebagai anak ke-3. Katakan anda menembak 2 ikan pertama yang mati menggunakan peluru 5, yang terakhir kita menembak pada 100 peluru maka kemungkinan ikan mati akan sangat tinggi. Menggabungkan petua menembak fairy dengan tidak lebih dari 40 peluru, ikan mati akan digandakan dengan 50, anda tidak akan mempunyai lubang, tetapi jika anda menembak lebih dari 50, ini mampu menghasilkan lubang.

 

Petua 8: Gunakan Algoritma Untuk Menembak Ikan

Setiap pemain perlu mempunyai algoritma, jika pemain yang canggih dapat mengenalpasti dan membuangnya dengan segera. Algoritma di sini akan menjadi kaedah mengatur peluru khusus untuk meningkatkan kebarangkalian ikan untuk mati. Berdasarkan algoritma, peluru mempunyai tahap 1 hingga n, peluru 1 mematikan nombor 2, nombor 4 dan nombor 30, peluru 2 mematikan nombor 3 dan 9, peluru 3 hanya mematikan nombor 6,… Tetapi ia juga perlu berubah dalam keadaan yang berbeza, peratusan ikan yang mati adalah besar, maka anda akan menang lebih cepat.

Berikut adalah 8 petua untuk memenangi permainan mesin menembak ikan di pasar raya yang paling berkesan hari ini. Semoga anda berjaya mengaplikasikan petua-petua di atas dalam permainan seterusnya. Semoga berjaya.

Terrence Spove
Follow Me
Latest posts by Terrence Spove (see all)

Relevant news